Ga naar inhoud

CTO voor alle cliënten, november 2024

Het CTO (Clienttevredenheidsonderzoek) bij GGMD is gebaseerd op de CQi 6.0.(Consumer Quality index) voor volwassenen, versie voor ambulante dienstverlening. Dit is een gestandaardiseerde vragenlijst voor de GGZ en verslavingszorg.

Deze vragenlijst (16 vragen) is bedoeld om anoniem de ervaringen van alle GGMD cliënten over de kwaliteit van zorg- en dienstverlening te meten. Cliënten wordt gevraagd hoe zij de zorgverlening hebben ervaren op diverse onderdelen zoals bijv.: bejegening, informatie, samen beslissen en uitvoering.

Het CTO wordt normaal gesproken verstuurd:

  • bij afronding behandeling/begeleiding,
  • of elk jaar; bij langdurige behandelingen/begeleiding.

Overgang van Careweb naar ONS

Door de overgang van Careweb naar ONS is het enige tijd niet mogelijk geweest een CTO aan cliënten te versturen. Inmiddels is het in ONS ook mogelijk om een CTO in tekst, in NGT, en in NmG te versturen. De client kan zelf uit 1 van deze 3 opties kiezen. Er zijn nieuwe video’s gemaakt in NGT (met ondertiteling) en in NmG (met ondertiteling).

Eénmalig wordt een grote inhaalactie uitgezet. Álle cliënten van GGMD krijgen dus tegelijkertijd (in november) een mailbericht mét een CTO. We realiseren ons dat er cliënten geen e-mailadres hebben. We denken na over een passende oplossing om ook hen het CTO te kunnen laten invullen.

Waarom een CTO?

GGMD wil, als lerende organisatie, graag op verschillende manieren feedback ophalen. Hierdoor krijgen we meer inzicht in waar we de zorg- en dienstverlening nog verder kunnen verbeteren. Daarnaast is het uitzetten van het CTO ook verplicht voor de HKZ-certificering, Keurmerk Kortdurende GGZ en vanuit de Zorgverzekeraars.

We hopen op een grote respons en kijken uit naar de feedback van onze cliënten.