- Home
- Over GGMD
- GGMD werkwijze
- Aanmelden
Aanmelden
Personen die zorg nodig hebben via GGMD kunnen zich zelf aanmelden of doorverwezen worden via een huisarts, specialist of gemeente. Na aanmelding, neemt een van onze medewerkers contact met je op voor een informatief gesprek.
Aanmelden
Voor het invullen van het aanmeldformulier heb je de volgende gegevens nodig:
- Je naam, adres en contactgegevens
- Je Burgerservicenummer
- Gegevens van je verwijzer (naam verwijzer en organisatie waar de verwijzer werkt)
- Omschrijving je zorgvraag of voor welke training je je wil aanmelden.
Neem de tijd om het aanmeldformulier in te vullen. Vraag hier eventueel hulp bij.
Vaak kan een verwijzer (zoals de huisarts of specialist) ook rechtstreeks de aanmelding doen via het aanmeldformulier of via ZorgDomein.
Informatie over kosten en vergoedingen
Tijdens het informatief gesprek krijg je informatie over de betaling van de zorg. Wie de zorg of dienstverlening betaalt is afhankelijk van de nodige hulp én jouw situatie.
Soms wordt de zorg vergoed via de zorgverzekering. De kosten tellen mee voor je eigen risico. In veel gevallen is een verwijsbrief van een arts of specialist én audiogram nodig. Als de gemeente de zorg regelt en betaalt, heb je een Wmo-beschikking nodig.
Met spoed hulp nodig?
In sommige gevallen is met spoed hulp nodig in de vorm van professionele zorg door bijvoorbeeld een ambulant begeleider, psycholoog, psychiater of noodopvang. Ook kan het gaan om direct noodzakelijke praktische ondersteuning bij problemen met instanties en administratieve zaken.
Wij helpen je graag en luisteren naar jouw verhaal. Heb je twijfels of vragen over de zorg, aanmelden of doorverwijzen? Neem dan contact op met GGMD