- Home
- Over GGMD
- GGMD werkwijze
- Afspraken bij GGMD
Afspraken bij GGMD
Soms heb je een afspraak met een van de medewerkers van GGMD. Wij houden bij het maken van een afspraak zoveel mogelijk rekening met de tijden waarop jij kunt. Wil je een afspraak afzeggen, doe dit dan minimaal 24 uur voor de afspraak.
Meer informatie over afspraken
Als je je hebt aangemeld voor zorg via GGMD, neemt een medewerker contact met je op voor een aanmeld- en intakegesprek. Op dat moment worden afspraken gemaakt. We houden hierbij rekening met jouw planning en agenda.
Het kan gebeuren dat je een afspraak moet verplaatsen omdat je bijvoorbeeld ziek bent of door een andere situatie. Wil je een afspraak afzeggen of verplaatsen, doe dit dan minimaal 24 uur voor de afspraak. Zeg je een afspraak niet op tijd af, dan kan het zijn dat je voor die afspraak en voor de tolk moet betalen.
Afspraak afzeggen:
- Neem contact op met jouw contactpersoon.
- Als dat niet lukt: neem dan contact op via onze algemene contactgegevens.
Als je ons om hulp vraagt, maken we samen afspraken over hoe we je kunnen helpen. We doen ons best om ons aan die afspraken te houden en vragen jou hetzelfde te doen. Er zijn een paar regels die we hebben opgesteld:
- Als je niet naar een afspraak kunt komen, moet je deze minstens 24 uur van tevoren annuleren. Een afspraak afzeggen of verplaatsen doe je door contact op te nemen.
Bij het maken van een afspraak met een GGMD-medewerker wordt verteld waar de afspraak of training zal zijn. Dat kan bij jou thuis, op één van de locaties van het GGMD zijn of een andere plaats die past bij de zorgvraag. De afspraak, datum, tijd en locatie worden per e-mail bevestigd.
Om je voor te bereiden op een afspraak met een medewerker van GGMD kun je een paar dingen doen.
- Maak notities: Bedenk van tevoren wat je wilt bespreken tijdens de afspraak. Schrijf vragen op of maak aantekeningen over onderwerpen die je wilt bespreken.
- Verzamel relevante informatie: Als er documenten of informatie relevant zijn voor het gesprek, zoals medische verslagen, eerdere afspraken, of rapporten, zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt.
- Denk na over je doelen: Bedenk wat je hoopt te bereiken tijdens de afspraak. Wat zijn je doelen op korte en lange termijn? Bespreek dit met de ambulant werker tijdens de afspraak.
- Wees open en eerlijk: Wees open over je situatie, gevoelens en behoeften. De ambulant werker is er om je te helpen, en hoe meer ze begrijpen over jouw situatie, hoe beter ze je kunnen ondersteunen.
- Stel vragen: Aarzel niet om vragen te stellen als iets niet duidelijk is of als je meer informatie nodig hebt. Het is belangrijk dat je alles begrijpt wat er tijdens de afspraak wordt besproken.
- Komt de medewerker bij jou thuis? Zorg voor een rustige omgeving: Probeer een rustige omgeving te creëren voor de afspraak, waar je vrijuit kunt praten zonder afleidingen.
- Wees flexibel: Stel je open voor suggesties en advies van de medewerker van GGMD. Ze hebben ervaring en expertise die je kunnen helpen om positieve veranderingen aan te brengen in je leven.
GGMD is er speciaal voor dove en slechthorende mensen en anderen met een gehoorbeperking. Onze professionele medewerkers weten wat het is om een gehoorbeperking te hebben.
Wij weten dat, wat je probleem ook is, het van belang is dat je goede zorg krijgt van mensen die met je kunnen communiceren. Onze medewerkers spreken duidelijk en kunnen gebaren of zetten indien nodig of gewenst een gebaren- of schrijftolk in. Zij weten wat de mogelijkheden en moeilijkheden zijn van mensen die doof zijn of een gehoorbeperking hebben.
Bij de start van de hulp worden afspraken gemaakt over wat je wilt bereiken en hoe de hulp eruit zal gaan zien. Tussendoor wordt besproken of het goed gaat, of dat er misschien wat anders moet gebeuren. Het is altijd belangrijk om zelf je wensen aan te geven, ook over de duur van de begeleiding. Als je wilt stoppen, vertel dit en ook waarom. Dit kan leiden tot andere afspraken of het stoppen van de zorgverlening.
Persoonlijke aandacht en begeleiding
GGMD biedt hulp aan personen die doof en slechthorend zijn en aan hun naasten. Onze deskundige medewerkers communiceren op de manier die bij jou past. Zij kennen de mogelijkheden en moeilijkheden van dove en slechthorende mensen in een ‘horende’ wereld.
Soms is een advies of eenmalige hulp genoeg, zoals bij een moeilijke brief of als je informatie wilt over de regeling voor tolken. Bij sommige problemen is langer begeleiding nodig, bijvoorbeeld als je lange tijd erg somber bent. Of als je een probleem heeft met een instantie zoals het UWV, de gemeente of school.
Voor deze adviezen, hulp en begeleiding maakt de GGMD-medewerker één of meerdere afspraken met jou. Wij houden bij het maken van een afspraak zoveel mogelijk rekening met de tijden waarop jij kunt.
Wij helpen je graag en luisteren naar jouw verhaal. Heb je twijfels of vragen over de zorg, aanmelden of doorverwijzen? Neem dan contact op met GGMD.