GGMD cliëntenraad
De cliëntenraad van GGMD bestaat uit minimaal 5 en maximaal 7 betrokken personen. Zij zijn meestal (plots)doof of slechthorend. Zij zijn zelf cliënt, recent cliënt geweest of vertegenwoordiger van een kind of jongere. Daarmee hebben de leden van de cliëntenraad brede ervaring en deskundigheid, waardoor ze goed kunnen meepraten over de gang van zaken binnen de organisatie.
Functie van de cliëntenraad
De cliëntenraad van GGMD is er om de gemeenschappelijke belangen te behartigen van cliënten en de Raad van Bestuur van GGMD te adviseren over deze onderwerpen.
Daarnaast praat de cliëntenraad mee over de kwaliteit en ontwikkelingen binnen de organisatie. Dit zijn bijvoorbeeld beleidskeuzes, financiën, het jaarplan, projecten, vernieuwingen etc. Het is belangrijk om invloed uit te oefenen op deze ontwikkelingen, zodat de positie van cliënten kan worden versterkt.
Er is in de wet vastgelegd over welke onderwerpen de cliëntenraad advies- en instemmingsrecht heeft.
Inspraak en advies
De cliëntenraad van GGMD wordt, naast een (onafhankelijk) voorzitter, ondersteund door een ambtelijk secretaris. Deze persoon maakt onder andere de agenda, verslagen, het jaarverslag, schrijft advies- en en instemmingsaanvragen voor de Raad, bewaakt actiepunten, kent wet- en regelgeving en zorgt voor tijdige planning.
Het is belangrijk dat cliënten kunnen meepraten over de kwaliteit van de dienstverlening en de ontwikkelingen binnen GGMD. De cliëntenraad heeft daarom inspraak, recht op informatie van de Raad van Bestuur, adviesrecht- of instemmingsrecht en recht op voordracht van een lid van de Raad van Toezicht.
Meer informatie
De cliëntenraad van GGMD bestaat uit minimaal 5 en maximaal 7 personen. Zij zijn meestal (plots)doof of slechthorend. Zij zijn zelf cliënt, recent cliënt geweest of vertegenwoordiger van een kind of jongere.
Alle leden hebben 3 jaar zitting in de cliëntenraad met de mogelijkheid voor verlenging van één keer de periode van 3 jaar.
De cliëntenraad vergadert ongeveer 10 keer per jaar (op een zaterdagochtend van 10.30-13.30) inclusief een verzorgde lunch.
Er wordt verwacht dat leden van de cliëntenraad deelnemen aan werkgroepen en commissies.
Er wordt digitaal gewerkt, documenten worden per mail gestuurd en overleggen zijn live of online.
Er zijn tolken aanwezig bij de vergaderingen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: clientenraad@ggmd.nl
De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten. Daarvoor heeft GGMD een klachtenprocedure.
De cliëntenraad komt graag met cliënten van GGMD in contact. Wil je iets kwijt waar de cliëntenraad wat mee kan of heb je vragen/opmerkingen/tips of tops? Wij horen graag hoe je de zorg van GGMD ervaart.
De cliëntenraad kun je bereiken per mail: clientenraad@ggmd.nl.
Of per brief:
Cliëntenraad GGMD
t.a.v. ambtelijk secretaris Jacqueline Cox
Kanaalweg 93 C
3533 HH Utrecht
Vermeld in de brief jouw adres. Als dat nodig is, kan de cliëntenraad dan contact met je opnemen. De cliëntenraad gaat altijd vertrouwelijk met jouw informatie om.
De cliëntenraad komt graag met cliënten van GGMD in contact. Wil je iets kwijt waar de cliëntenraad wat mee kan of heb je vragen/opmerkingen/tips of tops? Wij horen graag hoe je de zorg van GGMD ervaart.